Jag går på fotboll

ÖFK - Boden, tydligen en viktig match.

Det är ganska trevligt att gå på fotboll, sitta o frysa med en hel drös, för mig okända människor som nästan alla känner och hoppas på samma sak. Dagens dommare hade dock en förkärlek för frisparkar, det var nämligen det mest förekommande inslaget i matchen. Jag har inte kunskapen som krävs för att bedöma hur spelet var, men uppenbarligen är det många andra som har det, för de största expererna sitter som vanligt på läktaren! Det hade säkert spelat matchen betyligt bättre, tyvärr gick bäst före datumet ut för 20-30 år sedan för dessa spelare.
Men det är ju tur att det kan gå dit och briljera lite!
Själv hinner jag med allt möjligt under tiden, bland annat märkte jag att 28 av det dryga 700 åskådarna hade valt att se matchen från motsatta sidan av arenan, och bollkallarna har alltid mycket för sig på sidorna av planen.

Ett mål fick jag se, tack och lov av rätt lag.

Nu är det kväll, jag är ledig i morgon också, underbart för jag känner mig väldigt seg och sliten.

Ska fika och kolla SATC, sen blir det sängen! SOV SÅ GOTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0