Grekland del 1




Nu är jag tillbaka i Sverige och ska försöka sätta ord på mina upplevelser i Grekland. Har tagit över 300 bilder så det finns lite att välja mellan på den fronten.

Vid 12 på natten anlände vi till Ligia, det var mörkt, väldigt varmt och det första Petter ser är en stor kackerlacka inne på badrummet. Strax efter det ser vi en spindel på väggen! Mina största rädslor samlade på ett och samma rum! Kuddarna var bedrövliga och jag ville redan hem! Petter undrade för sig själv vad han hade gett sig in på när han reste iväg med mig. Det var inte den roligaste natten, men på morgonen var allt mycket bättre, äntligen kunde jag se vart vi hade hamnat! Stället var ganska litet, väldigt fint och mysigt, nu när jag tänker tillbaka på det så ser det perfekt ut för en mysig semester.

Utsikten från flyger är inget att klaga på, jag tror jag ska flytta dit upp, ser härligt ut.
Sandra följer med och vi vet redan vad vi ska roa oss med!


Det första jag såg av Grekland, en kattfamilj utanför balkonen, den härliga poolen, hotellet och havet.
Första dagen förflöt ungefär så, utforskade Ligia. Vid havet låg en restaurangerna på rad, med underbara sikt ut över havet.

Första måltiden, vi gillade maten.

Andra dagen hyrde vi en vespa och for runt ön, målet för dagen var att ta oss till vad som sägs vara en av världens vackraste stränder. Porto Katsiki.
 
Kolla in vattnet, det var helt underbart, ganska stora vågor. Hamnade man fel så tumlade man runt där nere vid botten, hur kul som helst!


Här har ja precis spolats upp på land.

Det var helt underbart.

Vi åkte vidare, såg en stor del av ön, många små byar, en till häftig strand och avslutade allt med en liten vurpa, vilket resulterade i ganska sura miner från min sida. Men när det hade slutat göra ont och jag lugnat ner mig, så gick det att sammanfatta denna dag med ett ord, Otrolig!

Nu får ni vänta tills i morgon, då ska jag försöka skriva om fler dagar. Håller fortfarande på och smälta allt som hänt!


Kommentarer
Postat av: Peter

Coooolt!! :D

2008-07-17 @ 00:34:28
URL: http://pjoter.blogg.se/
Postat av: kusin Petra

åå vad jag blir avvvvviss!!!

2008-07-19 @ 08:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0