The Dog Whisper

Jag fick bland annat Cesar Millans dvdbox i julklapp, en sak som stod med på önslelistan. Men när jag nu sitter och tittar på denna så slår det mig hur otroligt mycket jobb den skapar för oss i familjen. Han använder sig ibland av metoder som i Sverige inte är tillåtna och som jag personligen inte stödjer, men gud så många bra ideer han ger mig! Ringde hem till mamma och pappa igår för att ge dem den första "läxan" gällande Bonzos uppfostran.

Appro på hundar ska min bror kanske ta över en Rottistik på tre år. En perfekt tränings"kompis" till Bonzo. För denna primadonna leker nämligen inte med någon annan ras än sin egen, så ett litet frågetecken dyker så klart upp, hur ska hon klara av Bonzo? Jag lär inte uppnå mirakel med hans beteende på en gång och det betyder ju att han fortfarande är sitt ganska vilda och leksugna jag. Nåja, den som lever får se.
Alla kan ha hund utom jag känns det som. Förstår faktiskt inte hur det går till, jag ser så många hinder till att kunna skaffa en valp, även fast det är en av de högsta önskningarna.


Inget mer hundsnack, det är hög tid att göra någonting utav denna dag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0