Midsommar del 4: Lekarna


En midsommarstång kan rycka in som badmingtonnät! Man tager vad man haver!

Flera omgångar kubb spelades så klart!

Så till lekarna, sked i munnen med ägg på och en boll mellan benen! Får vem som helst att se kul ut!


Klädstaffet och inte blev vi snyggare!

Jenny...i promenad tempo?!

Mellan-Persson på väg att runda...

Åsa P i ett rasande tempo!


Petter...är overallen för kort?!

Jens...även här ser den trång ut.
Karlsson rammar dessutom stången...

Så kom den hemliga leken! Killarna skulle utan att veta vad de skulle göra välja 2 saker utan en mängd grejer....

Därefter fick de en varsin potatis, längst potatisskal vinner! Daniel med hammare och skrivmejsel, Henrik med sekatör och diskborste.

Finner det fortfarande mycket mystiskt att Petter valde både potatisskalare och osthyvel!

Från potatisleken över till stövelkastning...det var väldigt blandade resultat, där många deltagarna inte ens lyckades kasta den frammåt.

Somliga tog i för kung och fosterland!

Senare på kvällen när temperaturen sjönk och myggen blev för många fortsatte vi inomhus, flytta plastmuggar i takt till smågrodorna är väldigt svårt! Charaderna tog senare över!

En del kvar att visa från vår midsommar, och det är djuren. Men inte nu :)

Dax att kräva massage kanske?! Idag gör det lite mindre ont efter mina praktvurpor. Minns inte när jag slog mig så illa sist. Dessutom tappade jag en stor rulle med linoleumgolv på foten och det blev inte bättre. Spricka igen!?

En dusch. Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0