Mitt falska leende!

Jag har tappat hoppet om mänskligheten, inte bara en eller två gånger, utan flera gånger varje dag när jag befinner mig på jobbet! Det är helt sanslöst hur oförskämda, ouppfostrade, eller rent ut sagt korkade vissa är! Vuxna människor lär sina barn att tjat inte lönar sig, att man ska vara snäll, artig, inte stjäla och respektera andra. Tänker på hur många barn som blir stökiga, bråkiga, gapiga, och jag har full förståelse för det! Deras föräldrar är mänligen inte bättre! De tjatar tills jag inte orkar lyssna, de skriker och svär, river och sliter men lägger aldrig tillbaka på rätt plats,  saker försvinner i enorma mängder utan att pengar rullar in och vanligt folkvett tycks ingen hört talas om. Tyvärr får jag ju inte påpeka detta eftersom mitt jobb är att sitta och le mot dessa idioter! Världens falskaste leende! Jag suckar djupt! Många är bortom all räddning!

Hoppas innerligt att det bara är på mitt jobb som jordens befolkning glömmer allt vad vett och ettiket heter, det är uppenbarligen djungelns lag som råder där inne! Min mamma har i varje fall lyckats med uppfostran av sina barn, vi vet hur man är trevlig även mot personen som valt att visa sin sämsta sida.

Nu har helgen börjat, jag jobbar tyvärr i morgon, men söndagen är fri!
Passar också på att tacka min gamla särbo för en underbar dag i går! Vi shoppade en hel del, men skrattade ännu mer!


Här är en vars leende aldrig var falskt! 2 år har gått, och jag saknar dig fortfarande Roy!

Saknar min mysis också! (Bonzo)

Det var allt för mig gott folk, Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0