Är det mitt samvete?!

Nu har Sandra åkt hem, så nu är jag göralös! Sitter och ska framkalla en miljon kort, datorn har slagit rekord i snigelfart! Grattis! Men nu snart har den lyckats ladda upp alla bilderna! Jag har inget tålamod och vill att allting ska gå snabbt! Långsamma människor måste ju vara något av det mest irriterande jag vet!

Igår åkte, jag och kusinen hem till skogen, där badade vi hunden, gick promenad, åt godis, snacka skit och hade trevligt!

På G ner till sjön

Vi älskar vatten lika mycket!

Stiliga killen!

När vi skulle hem blir det råttjakt! Till våran förskräckelse får han tag i det äckliga krypet! Med noll självbehärskning skriker både Sandra och jag rakt ut och kutar åt varsitt håll. Blev det bättre undrar ni?! Nej säger jag, detta ledde ju självklart till att han börjar jaga oss med råttan i munnen, undrandes över vad det var för rolig lek! Efter mycket om och men får jag honom att släppa den!

Sedan följde vi med mamma o pappa till ett ställe en bit hemifrån för att markera ut lite saker. Fint ställe är det!

För er som undrar, "fopplar" flyter, tack och lov lät hon bli att bygga segel till dem!

Allt är så fint på sommaren!

Glömde att berätta en sak i förra inlägget! När vi var på zoo så kom det fram en liten kille på 3 eller 4 år till Sandra, han kollar med stora  ögon och flinar, sedan klappar han henne på låret och går sin väg! Det fattades bara att han sagt fin apa!

Här har vi beviset för att lillgrabben hade rätt! Apa enda ut i fingerspetsarna, denna sällsynta art har också hakat på toffeltrenden!
Innan vi somnade kom vi fram till att samvetet har mottagning fram till kl 10 på kvällen, inte konstigt folk ångrar så mycket och mår som de mår dagen efter! Det är djupa funderingar som snurrar i våra huvuden!

Dagens frukost!

Tack för den här gången! Det har varit himla skoj att ha dig här, jag kommer snart och hälsar på dig!

Ska gå och möta Madde när hon slutat jobba, sen ska vi iväg och kolla på när mannen spelar fotboll, tydligen stod serieledarna för motståndet denna gång, så få se hur det går.
Men innan det ska jag plocka ihop lite saker här!

Nu får det va nog

Apor går på zoo

I går så anlände Sandra, vi hann med att bada och kolla när Petter åkte vattenskidor, efter några försök lyckades han, en bit.

Idag gick vi på zoo, och de visade sig bli mycket roligt!
Björnarna roade oss

Vi funderar fortfarande vad som intresserade folk i detta hägn, själv var fastnade vi för skylten!

Varning Dingon biter snabbt! Eller hur, det såg mer ut som lathundar!

Sådana fjädrar skulle inte va fel att ha.

Han blev arg och skrek när jag skulle fotografera...vilket humör!

Ute på savannen!

Kompis!

Vad gör jag i hagen?!?

Och vad gör han utanför buren!?!

Söt åsan...

...trodde jag sekunden senare bet han mig i magen!!!

Fika har alltid varit en hobby!

Är man på zoo så ska man ha sockervadd!

Marlen 5 år tycker att det är roligt, Sandra 4 år skrattar jätte mycket!

Haha, vi har haft en väldigt bra dag! Nu hoppas vi på att kvällen fortsätter i samma stil!

Invigning av stråket

Det blev det för min del igår kväll. Linda kunde inte ta sig in, vilket jag tycker va väldigt trist, men Madde och jag klarade oss väldigt bra själva.

Nu ska jag vara extra snäll ett tag...Någon förtjänar det...

I morgon kommer Sandra! Vi lyckades bestämma tillslut. Ser fram emot det!

Idag har varit bakvända dagen, till frukost blev det grillbuffe och till middag kräm och mackor. Det kanske är dags att vakna snart.

Vi hade jätte roligt med kameran! Märk också flätan på Madde, mycket stolt över den!
I veckan fortsätter tokigheterna!

Några timmar kvar!

Nu är det bara 5 timmar kvar på jobbet som står mellan mig och min efterlängtade semester! Ni anar inte hur trött jag är, och till er som fnyser när jag påstår att det är extremt jobbigt där har jag bara en sak att säga, gör det själv så får du se! Människor kan vara så otrevliga, massa nya semestervikarier, kaos, ingen som vet något, alla får jobba för 3 personer själv, en ledighet har aldrig kommit mer lägligt!

Igår var det middag i Torvalla, mycket gott! Har varit lite lat med maten ett tag. Blir inte sugen på att ställa mig vid spisen när det är sådant underbart väder ute!

Gick även ner till mams o paps som var ute och roade sig på stråket. Gick hem rätt tidigt, ikväll blir det senare!
Nu skall jag göra en sista kraftansträngning på jobbet!

Over &out!

fortsättning Grekland...

Nu ska jag fortsätta!

Dagen efter vi hade varit och sett alla ställena så blev det en mycket lugn "vilo" dag.
Tror vi åt en mindre god pizza den dagen.

Fredagen, och då började nästa utflykt, denna gång blev det med båt. Hela dagen åkte vi runt bland massa öar, badade på flertalet härliga ställen. Fick bland annat åka in i en grotta och ta morgonens första dopp i den. Ganska kallt, men gud så härligt!
Men det första vi gjorde var att klättra upp till en bergsby på en ö, där hade männsikorna temperament! Gatorna var så trånga och de körde med lastbilar, kom knappt fram, och började skrika så fort det inte gick så bra som de tänkt sig. Ganska kul att se.

Dagens lunch serverades på en strand, de som jobbade på båten grillade och fixade med maten, medans resten av folket hoppade i vattnet ännu en gång.

Så där vill jag att det ska se ut varje dag när det är lunch, ingen kan klaga på den utsikten! Maten vad förövrige väldigt god!

Vattnet var så underbart klart överallt, jag kollade på fisk utan cyklop, det gick bra det med.

Det är fiskar på den där bilden, men det syns inte lika bra på bild, hehe!
Sen flöt vi ett varv runt familjen Onassis privatägda ö. Ganska häftigt att ha en helt egen ö. Gubben Onassis (som gjorde familjen rik och numera är död) byggde sig en helt ny kyrka till hans bröllop. Jag satsar på något liknade!

Ingen får gå i land på ön, det står hit men inte längre på stränderna. Där blev också dagens sista dopp.
Väl tillbaka på hotellet var vi väldigt trötta av all sol och bad.

På lördagen åkte vi in till Lefgas stad, tog ut pengar, gjorde av med pengar och kikade runt.

De resterande dagarna var rätt så lugna. Sol och bad, precis som det ska vara. Hann se snudd på hela ön, så vi var och är väldigt nöjda! Vi har inte bara sett poolområdet som så många andra verkade gjort.

Så där vill jag måla mitt hus, precis mina färger! Lyxlägenheter som gick att hyra!

Missen blev förtjust i min resväska!

Redan var underbar!

Med den bilden avslutar jag Greklands resan! Men mer bilder dyker säkert upp, jag längrat tillbaka och hoppas att det inte dröjer allt för länge tills det bär av nästa gång!

Nu har jag återgått till vardagen igen, med jobb och vad allt det innebär. Ryggen skriker för den gör så ont, är det något jag inte vill så är det att förstöra den på detta jobb! Men efter lördagen så är det semetser igen, den ska dock spenderas i Sverige, men härligt som tusan ska det bli! Hoppas på många roliga grejer! Stråk, Yra, Sandra, och många många fler!
2 dagar kvar att uthärda, sen ska jag njuta!

PÅ ER!

Inte så snabb

Jag har tydligen lite svårt med dagarna, tiden har inte räckt till för att kunna fortsätta berätta om Grekland. Det kommer, men efter helgen. Ska åka hem till mamma och pappa, blir skönt för jag har saknat Bonzo väldigt mycket. Får se vad för kreativt jag tar mig för då, det är många ideer i mitt huvud.

Träffade Stensmo och Tommy igår, det är alltid så roligt! Snacka skit, käka god mat, kolla film, åka bil, klättra upp o kolla utsikten och snacka ännu mer! Ni är så roliga!

Nu ska jag sakna min plupp några dagar, men träffa en annan trollboll som jag längtar efter!

Grekland del 1

Nu är jag tillbaka i Sverige och ska försöka sätta ord på mina upplevelser i Grekland. Har tagit över 300 bilder så det finns lite att välja mellan på den fronten.

Vid 12 på natten anlände vi till Ligia, det var mörkt, väldigt varmt och det första Petter ser är en stor kackerlacka inne på badrummet. Strax efter det ser vi en spindel på väggen! Mina största rädslor samlade på ett och samma rum! Kuddarna var bedrövliga och jag ville redan hem! Petter undrade för sig själv vad han hade gett sig in på när han reste iväg med mig. Det var inte den roligaste natten, men på morgonen var allt mycket bättre, äntligen kunde jag se vart vi hade hamnat! Stället var ganska litet, väldigt fint och mysigt, nu när jag tänker tillbaka på det så ser det perfekt ut för en mysig semester.

Utsikten från flyger är inget att klaga på, jag tror jag ska flytta dit upp, ser härligt ut.
Sandra följer med och vi vet redan vad vi ska roa oss med!

Det första jag såg av Grekland, en kattfamilj utanför balkonen, den härliga poolen, hotellet och havet.
Första dagen förflöt ungefär så, utforskade Ligia. Vid havet låg en restaurangerna på rad, med underbara sikt ut över havet.

Första måltiden, vi gillade maten.

Andra dagen hyrde vi en vespa och for runt ön, målet för dagen var att ta oss till vad som sägs vara en av världens vackraste stränder. Porto Katsiki.

Kolla in vattnet, det var helt underbart, ganska stora vågor. Hamnade man fel så tumlade man runt där nere vid botten, hur kul som helst!

Här har ja precis spolats upp på land.

Det var helt underbart.

Vi åkte vidare, såg en stor del av ön, många små byar, en till häftig strand och avslutade allt med en liten vurpa, vilket resulterade i ganska sura miner från min sida. Men när det hade slutat göra ont och jag lugnat ner mig, så gick det att sammanfatta denna dag med ett ord, Otrolig!

Nu får ni vänta tills i morgon, då ska jag försöka skriva om fler dagar. Håller fortfarande på och smälta allt som hänt!

En kul kväll, en roligare morgondag!

I morgon bär det av till Grekland/Lefkas!
Någon resfeber känner jag inte av, väldigt ovanligt för att vara mig. Lugn som en filbunke! Skön känsla.
Tidig morgon, flyger här ifrån vid 9 och från arlanda vid 7 på kvällen, 12 på natten borde vi vara vid hotellet.

I går var det en rolig kväll! Katta och Jasmine, ni är klockrena;) Jag kom inte hem den tid jag hade hoppats på, men det gjorde ingenting, kul var det!

Mycket att fundera på!

Idag mådde jag som jag förtjänade, trött och seg! Gick upp på jobbet, det blev en lång dag, som slutade med att vi höll på att låsa in en gubbe i butiken! Det hade inte förvånat mig, det händer nästan alltid någonting när det är jag och Mange som stänger.

Nu får ni inte höra något från mig förrän jag kommer hem igen!
Ha det så jätte bra här hemma, så ska jag ha det ännu bättre nere vid medelhavet!

Nu är det nära

Har haft några mysiga dagar hemma i skogen med min "manfirend" Vi var hundvakt medans mina föräldrar åkte till Norge en sväng. Är glad att jag slapp vara där själv! Känns ju som lite roligare när jag ha någon annan än Bonzo att prata med, även om han är en jäkel på att snacka!
Några bilder från dessa dagar kommer här!

Vi fiskade, jag hittade min stil!

Vi hittade några kalvar

Badade med Bonzo

Kompisar, ibland...

Vädret var underbart...

...och Bonzo älskar vattnet!

Grillning! myyysigt!

Kolla in, FLUGFISKE! haha.

ehh, o det var fångsten.

Peter du ser ju, jag har ännu längre kvar till de där stora borranar!

Resfebern har inte infunnit sig än, men den kommer väl den med! Jag hoppas att allting blir bra där nere!
Annat jag hunnit med denna vecka är ett 50 års kalas, lite slödagar och en del jobb. Det är jobbhelg för mig, dessutom är jag ju tvungen att packa och så ska jag träffa några kompisar i morgon, trevligt värre!

Nu är jag less på datorn. Ha det bra allihopa!