Skrämmande!

Helgen är äntligen över
! Så känns det när jag jobbat en hel vecka med tillhörande helg. En ledig dag har jag, och det är denna! I morgon ska jag vara uppe med tuppen, närmare bestämt halv 5 för att åka och påbörja denna arbetsvecka! Ska baka lite kladdkaka och bullar idag, tänkte bjuda på fika i morgon. Det uppskattas alltid av gamarna jag arbetar med!

Jag och Robin var ut i lördags, vi skrattade så mascaran rann och kinderna värkte. Trevligt värre! Blev rätt lugnt, jag var hel pigg på söndagen.

Mami o papi ska snart komma och hämta mig, ska följa dem hem idag, för min lilla bror har nu lämnat nordligaste norrland och är tillbaka i den lite mer centrala delen av Sverige. Jippi!

Jag hoppas att jag får åka ner till Sthlm snart, skulle vara väldigt roligt! minst 2 resor är redan "planerade".

Sitter och läser en massa kataloger som jag skickat efter med möbler och inredning, det riktigt kliar i fingrarna! Jag VILL!


Mitt lilla monster kommer bli så glad när han har både mig o Henrik hemma! Världens finaste!


Höst, höst, höst....med allt vad det innebär. Det finns mycket att ta kort på!

Nu ska ni få höra något som skrämmer livet ur mig! Det har varit en björn aldeles runt vårat hus! En björn!!! En granne var ute på dass och hörde vissande ljud (för er som inte vet låter björnar så) helt plötsligt brakade det till bakom honom. Gissa om han blev rädd! Mamma och pappa hade dessutom sett rivna myrstackar och märkliga spår, som de antog var skapade av grävling och älg, men icke! EN BJÖRN! Det är ingen överdrift när jag säger att jag åker hem till skogen, där jag delar min gräsmatta med både älg, rådjur, räv, grävling och numera också lurviga nallar! Vildmarken here I come!

(Om det inte kommer fler inlägg efter detta så vet nu att jag blivit uppäten av min nya granne!)
På återseende gott folk!

Kommentarer
Postat av: Sara

Maaarlen, jag fattar inte hur vissande ljud låter:(

Postat av: Ulrika

He he huvva jag gillar verkligen inte björnar, de är så hiskeligt stora... och farliga :-( ja nu är hösten här och som du skrivit de finns mycekt att fota :-) vad ska du göra i sthlm? Kramar

2008-09-09 @ 09:43:56
URL: http://lindgren-jonsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0