Gott nytt år

Var aldeles för upprörd igår för att kunna skriva något, inlägget hade nog mest bestått av fula ord så det tänkte jag bespara er!

Anledningen är att en psykiskt sjuk människa som bor i samma lilla by som mina föräldrar nu under ett år har terroriserat alla grannar, detta har den senaste månaden blivit så pass mycket värre så alla är rädda för honom, man undviker att gå ut och är livrädd för att möta honom med bil. Han hotar och skrämms, han har gjort  så flera personer blivit tvungna att köra av vägen för att undvika en krock. För några dagar sedan höll han på att köra på en äldre man, som han sedan dödshotade, han passade samma dag på att hota en annan man. Två dagar efter den incidenten gick den äldre mannen (C) och hämtade sin post, den sjuke(R) kom dit och då frågade C varför han höll på att köra på honom, i och med det så small det. R misshandlade C, turligt nog var det folk i sportstugerna som kunde komma och hjälpa honom. R är nästan 2 m lång och lätt 150 kg, så ni kanske förstår varför man är rädd! Polisanmälan gjordes, men åklagaren ansåg inte att han behövdes tas in..... IDIOT! Alla har hela tiden sagt, hur länge ska det här behöva hålla på?! Måste det gå så långt så att det händer något riktigt allvarligt!? Detta är tydligen sanningen, för enligt mig är misshandel väldigt allvarligt! Men det räcker tydligen inte....Nog om det.

Nyårsfirandet börjar om en timme, innan det ska jag hinna städa här! Vi ska ha så himla trevligt, alla Jocke och Emilia står för huvusrätt, jag och Sara för sallad och dricka, Tommy för efterrätt, fin fördelning! Senare hoppas jag att Ida rullar in! Jag tvekar inte en sekund på att kvällen blir lyckad! Det går inte att misslyckad med denna uppställning ;)

Jag hoppas att 2009 blir ett riktigt bra år för mig och alla som jag känner!!! 2008 var ett år fullt av känslor, bra och dåliga. Ska inte klaga, för vad som än händer har jag ett så himla bra liv i grunden. Det enda jag hoppas slippa är de små irritationsmoment som på ett eller annat vis har smugit sig in i mitt liv. Mer indirekt än direkt, kryptiskt, men ni som ska vet, vet vad jag menar ;) 

Nyårslöften?! Äta nyttigare, träna mer?! HAHA, inte en chans, gör jag det är det en bonus. Löfterna ska vi klura ut ikväll! Får uppdatera er senare.

Det kanske dröjer lite innan jag bloggar igen, mitt internet försvinner ju i natt. Men håll ut, I´ll be back! Måste bara fixa med ny operatör.

Bjuder er på lite bilder från min jul :)

Dan före doppar dan, en god stek till middag, min mami hon kan laga mat hon;)

Granen, något rörig, men charmig!

Julafton, och pappa väntar på frukost

Myser!

Bordet är dukat! Jag förökte mig på att göra en fin dukning.


3 generationer låter sig roas av Kalle Anka

Mat:)
Paket

Paket till mig!

Jag fick ett jätte kul spel, därav  min utstyrsel! Fin kläderna for av så fort ja fick min mysiga morgonrock, jag var ju ändå sjuk!


Så, de va allt för ikväll! Mjölkdrink fixad, ögonfransar på.... Kvällen här kommer vi!

GOTT NYTT ÅR, vi ses nästa år!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jessica berättade om vad som hänt i Flatnor.. Usch helt sjukt att han får hållas. Tänk om det varit så när vi var små. Alla gånger vi stått utanför deras hus och pratat länge, tänk om han varit galen då och kommit ut. Usch och fy! Hoppas du får en bra nyårsafton! Vi hörs nästa år. Puss och kram

2008-12-31 @ 17:55:59
Postat av: Åsa

Jessica berättade om vad som hänt i Flatnor.. Usch helt sjukt att han får hållas. Tänk om det varit så när vi var små. Alla gånger vi stått utanför deras hus och pratat länge, tänk om han varit galen då och kommit ut. Usch och fy! Hoppas du får en bra nyårsafton! Vi hörs nästa år. Puss och kram

2008-12-31 @ 17:56:27
Postat av: Åsa

Ja det var ju såklart inte meningen att kommentaren skulle komma två gånger men jaja:P

2008-12-31 @ 17:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0