fortsättning Grekland...

Nu ska jag fortsätta!

Dagen efter vi hade varit och sett alla ställena så blev det en mycket lugn "vilo" dag.
Tror vi åt en mindre god pizza den dagen.

Fredagen, och då började nästa utflykt, denna gång blev det med båt. Hela dagen åkte vi runt bland massa öar, badade på flertalet härliga ställen. Fick bland annat åka in i en grotta och ta morgonens första dopp i den. Ganska kallt, men gud så härligt!
Men det första vi gjorde var att klättra upp till en bergsby på en ö, där hade männsikorna temperament! Gatorna var så trånga och de körde med lastbilar, kom knappt fram, och började skrika så fort det inte gick så bra som de tänkt sig. Ganska kul att se.




Dagens lunch serverades på en strand, de som jobbade på båten grillade och fixade med maten, medans resten av folket hoppade i vattnet ännu en gång.

Så där vill jag att det ska se ut varje dag när det är lunch, ingen kan klaga på den utsikten! Maten vad förövrige väldigt god!

Vattnet var så underbart klart överallt, jag kollade på fisk utan cyklop, det gick bra det med.

Det är fiskar på den där bilden, men det syns inte lika bra på bild, hehe!
Sen flöt vi ett varv runt familjen Onassis privatägda ö. Ganska häftigt att ha en helt egen ö. Gubben Onassis (som gjorde familjen rik och numera är död) byggde sig en helt ny kyrka till hans bröllop. Jag satsar på något liknade!

Ingen får gå i land på ön, det står hit men inte längre på stränderna. Där blev också dagens sista dopp.
Väl tillbaka på hotellet var vi väldigt trötta av all sol och bad.

På lördagen åkte vi in till Lefgas stad, tog ut pengar, gjorde av med pengar och kikade runt.

De resterande dagarna var rätt så lugna. Sol och bad, precis som det ska vara. Hann se snudd på hela ön, så vi var och är väldigt nöjda! Vi har inte bara sett poolområdet som så många andra verkade gjort.



Så där vill jag måla mitt hus, precis mina färger! Lyxlägenheter som gick att hyra!

Missen blev förtjust i min resväska!

Redan var underbar!

Med den bilden avslutar jag Greklands resan! Men mer bilder dyker säkert upp, jag längrat tillbaka och hoppas att det inte dröjer allt för länge tills det bär av nästa gång!

Nu har jag återgått till vardagen igen, med jobb och vad allt det innebär. Ryggen skriker för den gör så ont, är det något jag inte vill så är det att förstöra den på detta jobb! Men efter lördagen så är det semetser igen, den ska dock spenderas i Sverige, men härligt som tusan ska det bli! Hoppas på många roliga grejer! Stråk, Yra, Sandra, och många många fler!
2 dagar kvar att uthärda, sen ska jag njuta!

PÅ ER!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh vad dina bilder får mig att längta till utlandet. Men men är ju bara några månader kvar tills vi ska åka nu. Även om det känns som en evighet..:P

2008-07-25 @ 22:58:02
URL: http://nogg.se/berras
Postat av: Peter

Jag skulle vilja ha en egen liten tallholme på en fjällsjö! :D

2008-07-26 @ 16:54:23
URL: http://pjoter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0