Äventyr!


Rosa randig tröga o prickiga stövla = äkta skogsmulle

Jag och min kära mamma!


Ett av de finaste ställena jag vet. Men bilden är långt ifrån att visa detta.



Mamma och jag skulle ju som tänkt plocka blåbär, men det slutade med att vi bara gick omkring och njöt av vädret och den vackra omgivningen! Om det är bra väder i morgon ska vi ha picknick där.

Väl hemma skulle vi försöka ytterligare en gång, jag tog hunden i ena handen och plockaren i andra. Vi vandrade upp på berget och Bonzo blir galen (inte helt ovanligt, så vi fortsatte). Men helt plötsligt brakar det till och mamma säger med sin lugnaste röst, nu vänder vi och går åt andra hållet Marlen. Mitt hjärta slår redan i 200 km/h och paniken är ett faktum. Jag sliter med mig Bonzo, lyckas trampa ner i en dypöl, får ännu mer panik (hinner skrika mamma hjälp minst 3 ggr på 5 sekunder) och blir jättesmutsig. Mamma står bara och skrattar för jag ser tydligen inte klok ut.

Vad av denna panik då? Jo, en älg! Men jag hann föreställa mig att det var en björn därav mitt ytterst märkliga beteende ;)

Bestämde där att det räckte med äventyr för denna dag! Hoppas er dag varit lika rolig som min! :D

(blåbären? Vi fick ihop en näve, lagom till morgonfilen, hehe)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ne fy vad jag blir avundsjuk! Jag vill följa med, vad fina bilder, vad skönt att bara sitta och njuta av sista sommar solen! Miss you!

2009-08-24 @ 09:08:21
Postat av: Linda

Det var ifrån mig/Linda B (glömde skriva de)

2009-08-24 @ 09:09:10
Postat av: Marlen

Ja det var så härligt! Hade du varit närmre skulle du följt:D Snart ses vi! Miss u tooo!

2009-08-24 @ 17:43:50
Postat av: Linda B

Wee, vi måsta ta tag i den där blåbärsplockningen, nu är Davincis stygn borttagna, så en vecka stilla sittande till. Sen kan vi dra ut i skogen om de finns nåt kvar:P Kramar

2009-08-24 @ 21:32:37
Postat av: Kusin S

Hahah! Har faster din panik attack på film?? Haha för då vill jag se..

2009-08-24 @ 23:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0