Rörigt!

Jag kan inte förstå att det bara är en dag kvar på jobbet nu! Sen är det verkligen över! De sista dagarna har varit så jobbiga, otrevliga kunder, tråkiga uppgifter och noll arbetsmoral. Det kommer kännas jätteskönt att få ledigt men efter ett tag kommer rastlösheten att slå in! Skulle inte klara av mig själv om jag inte hade någon sysselsättning.

Men det här med att säga upp sig var inte lika lätt som jag föreställt mig. Blev erbjuden att få bryta anställningen nu på måndag istället för att ta ut semestern och ha min sista anställda dag i slutet av månaden. Eftersom det är första gången jag göra något sådant så är det lite svårt att veta hur man ska ställa sig inför ett sådant beslut. Ringde facket och frågade ifall något av alternativen var bättre än de andra. Fick till svar att det bara var jag som kunde veta det och att hon tyckte att arbetsgivaren var schysst som gav mig tillgång till den dealen. Bestämde mig för att vara kvar uppsägningstiden ut. Vilket i efterhand visade sig vara det bästa! För tydligen betalar jag mindre skatt på det viset plus att jag får ut lite mer pengar av årets semesterersättning. Detta fick jag veta efter att min arbetsledare pratat med "personal" om min uppsägning. HUR ska man veta vart man ska vända sig för att få reda på allt? Alla är så luddiga och alla har olika svar! Facket är ju till för att hjälpa medlemmarna men den dam jag talade med verkade inte ha full koll på läget. Företaget "tjänar" ju på att få bort sin personal snabbare! 
 

Jo jag är en väldigt nöjd tjej nu! För visst har jag ett bra liv som kan bestämma själv hur jag vill göra, utan att tänka på konsekvenser! (även om jag gör det, men utan att allt för mycket oro)

Nu är det dax för lägenetsfix! Skönt att vara ensam just nu! En lång dag har det varit, en mysig kväll ska det bli! Gav mannen Simpson filmen i present idag, har dessutom köpt Horton som skall ses :D

Det är helg gott folk! Njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0