Bakslag

Saken är den att jag av olika skäl tänker säga upp mig från mitt jobb när semestern tar slut. Detta hade jag såklart inte kunnat gjort ifall jag inte haft a-kassa med tanke på hur arbetsmarknaden ser ut idag. Dock fick jag ett samtal idag som informerade mig om att det är 3 straffmånader innan man får a-kassan när man väljer att säga upp sig. Tidigare hade jag hört att det var en (även de på arbetsförmedlingen sa det) och tänkte att det inte var så farligt. Nu kändes det tyvärr mycket tyngre, men beslutet står fast. Om en månad prövad jag på livet som arbetslös, förhoppningsvis en kortare tid. Vill som så många andra hitta ett nytt jobb!

Så det är vad som händer just nu. Är otroligt nöjd över att äntligen bestämt mig för att sluta, synd att det var tvungen att bli så hastigt och innan jag har något annat.

Fortsätter hålla tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0