Långpromenad!

Nu är min kära Bonzo här! Virrig och uppe i varv när han kom hit, brukar vara svårt att få honom trött, men nu jäklar har jag lyckats! Strax efter 3 begav vi oss ut på promenad, gick till mannens föräldrar och slängde i oss lite mat. Sedan promenerade vi hem igen, så nu, 3,5 timme senare är vi tillbaka! Skitig som en gris var han när vi kom in, raka spåret till duschen (som han inte är bästa vän med). Hade tänk gå till Ola, men nu fick jag ställa in det, vill ju inte gå bort till någon och smutsa ner hela stället. Men nästa vecka då hälsar jag på istället!

Vovven ligger redan och sover!

Det enda som är irriterade är att många människor inte har så mycket över för en hund som inte är perfekt. Näe, han både hoppar och skäller ibland. Han vill helst inte gå fot (även om promenaden gick strålande) Han blir för ivrig när det kommer andra hundar för nära och nya människor. MEN, många gånger är det ju folk som inte vet hur en olydig hund ska hanteras, jag jobbar på det, han ska bli bra. Detta var en lyckad första gång. Från och med nu blir det ju bara bättre :) Jag är iallafall stolt över min lilla tuss!


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag tyckte du var duktig med hunden :)

2009-06-13 @ 20:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0