Min Sommar Idyll







Dagarna har varit perfekta, bortsett två incidenter. På första bilder ser ni några kalvar (stora) ligga och vila, ett fåtal minuter senare råkade jag dra av Bonzo halsbandet vilket resulterade i att jag panikslagen står och skriker allt vad jag kan! Han smet in i hagen och började valla dem! Det farliga med kor/oxar är att de i vanliga fall ställer sig i en ring runt hunden och sparkar ihjäl dem, därav min panik! Pappa sprang in i hagen, allt va kaos, jag o mamma skriker utanför (båda rädda för oxarna) pappa skriker åt hunden och de åtta kalvarna är vettskrämda! Tillslut tordes jag gå in, men som tur va fick pappa tag på honom strax efter det!

Hönan på bilden satte jag senare på min axel, den satt snällt och pickade mig i huvudet ända tills den tog och bajsade på hela mitt ben! Haha, så är livet med djur!

Har även badat Bonzo helt nu, nästan kammat bort all underull! Bara liiiite kvar!

Mannen är på väg hem, ska hämta honom och alla hans saker på bussen om någon timme. Sedan bär det av till jobbet
:( Men sen är det fyra lediga dagar som väntar! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0