Vilka nätter

Vilka nätter jag har haft se sista dagarna! Igår vaknade jag av att grannens hund hade ståndskall. Efter ett bra tag hör jag någon som tappa(?) något i trappuppgången så det klirrar högt. Strax där efter får sig hunden en utskällning tillbaka. Skönt tänkte jag, och skulle precis somna om när en massa sirener börjar tjuta!

I natt så vaknade jag av ännu ett ljud, det lät precis som om någon roade sig med att slänga massa grus på mitt fönster. Ganska förvirrad ligger jag och lyssnar på detta. Kommer sedan fram till att det måste vara någon form av nederbörd, vilket också bekräftades på morgonen. Konstig snö, det är miljoner fastfrusna isdroppar på rutorna!

Hoppas på att få sova ostört natten som kommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0