I´m a victim of Murphys law!

Har ni någon gång hört talas om Murphy och Murphys lag? Inte?! Då ska jag lite enkelt beskriva den för er genom följande citat:

"Om det finns två eller fler sätt att göra något, och ett av dessa sätt leder till en katastrof, så kommer någon att göra det på det sättet"

"Lagen om alltings jävlighet eller Lagen om alltings inneboende ondska."

"Om någonting inte kan gå fel, så går det fel i alla fall."

"När någonting som inte kan
gå sönder går sönder, så sker det på ett ställe som är omöjligt att komma åt för att reparera."

Jag bokstavligt talat lever med Murphy och på sistonde har han varit lite väl närvarande. Jag råkade till exempel för några dagar sedan muttra om att mina ben antagit samma färg som mina vitaste lakan och att lite färg skulle sitta fint. Enkelt tänkte Murphy och såg till att jag ramla och snudd på slog ihjäl mig i trappen. Färgen fick jag på köpet, gul, grön, blå och lila.

Dagen innan julafton välte jag den 2,5 meter julgran som precis hade fått på sig alla kulor.

För några veckor sedan glömmer jag mina byxor och traskar till jobbet i långkalsonger.

Jag tappar och har sönder allt, så om ni överväger att be mig hålla i något, tänk om!

Listan kan göras lång, oändligt lång.

Jag jobbar nu med att få ihop 2 scheman som inte alls stämmer, ta ett körkort när tid saknas och rensa ur hela min lägenhet samtidigt.

Ibland är livet underbart!

2010, avslutades inte som tänkt, och 2011 började inte som planerat. Däremot hade jag privilegiet att skåla in det nya året med de bästa människorna jag vet, Åsa och Jessica, vår kvartett saknade tyvärr sin fjärde medlem Lina, men vi lyckades på något vis ta oss in i 2011 utan hennes närvaro.



Nu väntar jag på att damen till höger på bilden ska anlända för lite kvalitetstid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0