Framtiden

Var nyss ut och lekte med hunden, vilket resulterade i att det for en flisa ur Petters tand. Inte bästa leken kanske.
Nu är jag inne och rastlös igen, har massa saker att göra, så det kanske är en ide att börja med någon. Dessutom funderar jag för fullt över vad jag egentligen vill göra i framtiden. En liten plan har jag kommit på, men än är det en del kvar att bestämma. Vad ska jag bli när jag blir stor?

Handels är visserligen roligt ibland, men inget jag vill fortsätta med i alla evighet. Funderade ju på att gå någon utbildning för att senare bli butikschef, men kom på att det blir samma/lika, för helt ärligt är det nästan bara lönen som skiljer chef från medarbetare. Ansvaret är väl visserligen större, men jag lägger jättemycket ansvar på mig själv redan nu så där skulle det inte bli något nytt heller för mig.

Alla säger till mig att det är så stor skillnad beroende på vilken butik man jobbar i, men jag tror inte på det heller. Nu jobbar jag på en jättefin skobutik, men gör nästan allt jag tidigare gjorde på Rusta, som inte direkt var en fin affär. Hade förut praktik på en djuraffär och även där är det nästan exakt detsamma. Förutom de levande djuren då.

Då finns det ju bara si så där en miljon jobb kvar att välja på, fast sjukvården går också bort. Nån karriär inom byggnads blir det nog inte heller, tummen mitt i handen brukar ses som ett minus där!

Blev jag något klokare på detta? Mest troligt inte, jag går och gör en krans istället. Fundera kan jag göra nästa år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0